![]()
حمله موشکی به لیبرتی
|
اطلاعیه جدید شورای ملی مقاومت: حمله جنایتکارانه موشکی به لیبرتی به دستور خامنهای در هماهنگی با حکومت عراق
مقاومت
ایران اطلاعات جدیدی از درون رژیم ایران درباره حمله جنایتکارانه موشکی به
لیبرتی، نحوه تصمیمگیری، هماهنگیها با دولت عراق و چگونگی اجرای طرح
عملیاتی بهدست آورده که خلاصه آن به شرح زیر است:
1- تصمیم به حمله در اوایل بهمن ماه در جلسه شورای عالی امنیت رژیم ملایان به دستور شخص خامنهای اتخاذ گردید. اجرای عملیات و هماهنگی با دولت عراق، بهعهده نیروی تروریستی قدس و سفارت رژیم در بغداد گذاشته شد.
2- حاج یوسف (پاسدار سرتیپ عبدالرضا شهلایی) سرکرده گروههای «جهادی» و «کتائب حزبالله در عراق» در جلساتی با ابومصطفی شیبانی، ابوآلا و ابو مهدی مهندس تروریستهای شناخته شده رژیم آخوندی در عراق، حمله را طراحی کرد.
3- پاسدار شهلایی بیش از دو دهه از سرکردگان نیروی تروریستی قدس بوده است. او آدمکشان و تروریستهای صادراتی به عراق را در پادگان حزبالله در جلیل آباد ورامین آموزش میدهد. وزارت خزانهداری آمریکا در اطلاعیه 11اکتبر 2011 اعلام کرد ”شهلایی یکی از مقامات نیروی قدس سپاه پاسداران است که هماهنگی طرح سوءقصد به جان عادل الجبیر، سفیر عربستان در ایالات متحده، در حین اقامت وی در ایالات متحده، و نیز انجام حملاتی را بر علیه منافع کشورهای دیگر در داخل ایالات متحده و در کشوری دیگر برعهده داشت“.
4- هماهنگی حمله موشکی به لیبرتی با حکومت عراق و ارگانهای امنیتی و نظامی ذیربط، از جمله دفتر نظامی نخستوزیر و وزارت کشور، توسط پاسدار داناییفر سفیر رژیم آخوندی در بغداد و یکی از سرکردگان نیروی قدس و مأموران این نیرو در سفارت انجام شد.
5- طبق طرح عملیاتی، کلیه امور پشتیبانی از جمله انتقال مهمات و نقل و انتقال تیمها با استفاده از امکانات وزارت کشور و پلیس عراق صورت گرفت. مشخصات داخلی کمپ لیبرتی و مختصات جغرافیایی نقاط تجمع ساکنان، از سوی دفتر نخستوزیری در اختیار پاسدار شهلایی قرار گرفت تا شلیکها حتیالمقدور دقیق انجام گیرد.
6- برخلاف عملیات تروریستی که پشتیبانی دولتی ندارد، هیچ سلاح و یا موشک دستساز در این عملیات بهکار گرفته نشده و همه موشکها فابریک بوده و با لانچرها و سکوهای فابریک پرتاب شده است که حمل و نقل آنها امکانات زیادی میطلبد. به همین دلیل و مخصوصاً بهخاطر در اختیار داشتن مختصات دقیق جغرافیایی لیبرتی، داخل کمپ برخلاف عملیات تروریستی معمول که خطای شلیک در آنها زیاد است، همه موشکها به داخل محوطه کوچک لیبرتی اصابت کرد.
7- گروه عمل کننده از جوخههای آدمکشی و ترور «کتائب حزبالله» و مأموران فنی سپاه قدس تشکیل شده بود و با نفرات پشتیبان جمعاً 40نفر بودند. این جوخههای ترور و آدمکشی را رژیم آخوندی به وجود آورده و در هماهنگی با نخستوزیری عراق سوژههای مورد نظر رژیم ایران در عراق را هدف قرار میدهند.
8- پاسدار شهلایی در گزارشی که پس از این حمله جنایتکارانه به تهران ارسال کرد نوشت، موشکها با استفاده از آمبولانسهای دولتی و با اسکورت دو خودروی پلیس فرودگاه به منطقه شلیک منتقل و در چادرهایی که از شب قبل در محل نصب شده بود پنهان شد.
طبق این گزارش یکی از مشکلات جدی این بود که مردم و آن دسته از نیروهای عراقی که در جریان طرح قرار نداشتند متوجه موضوع بشوند و اجرای عملیات ناممکن و یا با اخلال مواجه شود.
9- مسیر حرکت خودروها و منطقه شلیک کاملاً در زیر دوربینهای مراقبتی فرودگاه بغداد قرار داشت. این دوربینها تا چند کیلومتر اطراف فرودگاه را پوشش میدهند و هر تحرکی را زیر کنترل دارند. دوربینهای فرودگاه جزئیات نقل و انتقالهای موشکها و گروه عملیاتی و خودروهای پلیس و خودروهای حامل موشکها را تماماً ضبط کردند و فیلم آن در دفتر نخستوزیری عراق موجود است.
10- طبق طرح اولیه، قرار بر این بود که عملیات در دو مرحله، توسط دو گروه و از دو نقطه جمعاً با 100موشک 107میلیمتری انجام شود. گروه اول همان گروهی است که 40موشک شلیک کرد و سپس بدون مشکل محل را ترک کرد.
11- گروه دوم، میباید ساعتی پس از حمله اول شلیک 60موشک دیگر را انجام دهد تا در زمانیکه ساکنان لیبرتی بعد از موشک باران اول مشغول نقل و انتقال شهیدان و مجروحان هستند، تلفات هر چه بیشتری از آنها بگیرد.
اما شماری از افراد گروه دوم در حین جابهجایی، توسط سربازان و افسران عراقی که در جریان این جنایت تروریستی نبودند دستگیر شدند و اجرای مرحله دوم حمله غیرممکن گردید. 60موشک بهجا مانده از این گروه متعاقباً توسط نیروهای عراقی رؤیت و جمعآوری گردید. دستگیر شدگان همان روز با مداخله شتابان نخستوزیری عراق آزاد شدند.
12- رژیم آخوندی و دولت عراق برای رد گم کردن و از آنجائیکه همه میدانند «کتائب حزبالله» یک گروه تروریستی ساخته و پرداخته رژیم آخوندی است که در هماهنگی با دفتر مالکی عمل میکند به یک صحنهسازی جدید دست زدند و با علم کردن یک گروه خود ساخته جدید تحت عنوان «جیش المختار» تلاش کردند دستهای خونین خود را از این جنایت بشویند و تمیز جلوه دهند. سرکرده موجودیت تروریستی جدید، آخوند واثق البطاط، روز 9فوریه مسئولیت حمله به لیبرتی را بهعهده گرفت. اما «جیش المختار» اسم دیگری برای همان «کتائب حزبالله» است که توطئههای کثیف و خونین خامنهای و مالکی را در عراق پیش میبرد.
13- جالب اینکه جیش المختار تنها 5روز قبل از حمله موشکی به لیبرتی در روز 16بهمن اعلان موجودیت و اعلام کرد: ”ارتش مختار پشتیبان حکومت مرکزی در جنگ با فساد و مفسدین و رویارویی با سازمانهای تروریستی مانند القاعده و ارتش آزاد است“ (خبرگزاریها و رسانههای عراقی).
متعاقباً اعلان این موجودیت از سوی رسانههای آخوندی بهویژه سپاه پاسداران و سایت سرکرده سابق سپاه پاسداران مورد استقبال قرار گرفت.
به گزارش تلویزیون عراقی الرافدین چند ساعت پس از این اعلان موجودیت، گروهی از تروریستهای مالکی تحت نام ارتش مختار در باشگاه صناعه در بغداد یک رژه نظامی برگزار کردند که نیروهای ارتش و پلیس امنیت آن را تأمین میکردند.
14- بهنوشته رسانههای معتبر عربی مانند الحیات و الشرقالأوسط و ایلاف، اسم مختار برای این موجودیت تروریستی اشاره سمبلیک به شخص مالکی است. الشرقالأوسط 11فوریه در این باره نوشت ”ارتش مختار به هدف حمایت دولت عراق برای کنترل امنیتی ایجاد شده است“. این روزنامه میافزاید در شعارهایی که اخیراً برای حمایت از مالکی در بغداد توسط گروههای وابسته به او داده میشود مالکی را ”مختار زمان“ توصیف میکنند. این گروه رهبران مخالف در عراق، مانند العراقیه و سازمان دهندگان تظاهرات ضد مالکی را به تصفیه فیزیکی تهدید کرده است.
15- مالکی در یک اقدام فریبکارانه و مسخره دستور دستگیری آخوند بطاط را صادر کرد اما بنا به گزارش رسانههای عربی از جمله الشرقالأوسط (11فوریه) و تلویزیون رافدین عراق (10فوریه) واثق البطاط به همراه 6تن از محافظانش از عراق خارج شده و به سوریه رفتهاند و ارگانهای امنیتی عراق هم در مرز کاملاً در جریان این تردد بودند و هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نکردند
16- با توجه به همین واقعیتهاست که رژیم آخوندی و حکومت عراق در وحشت از محکومیتهای بینالمللی علیه حمله جنایتکارانه به لیبرتی که هر روز بالاتر میگیرد، به فاصله گرفتن از این جنایت و تکذیب نقش و دخالت خود میپردازند. کار به آنجا رسید که حتی پاسدار داناییفر سفیر ملایان در عراق در روز 23بهمن در جریان افتتاح «یک مدرسه ایرانی» در کربلا به خبرگزاری کل العراق گفت: «ما حمله به کمپ لیبرتی را محکوم میکنیم و این تلاشی است برای دامن زدن به بحران و ایجاد یک موج تبلیغاتی که هدف از آن متهم کردن ایران در این حادثه است».
اما روز بعد خبرگزاری سپاه پاسداران، اظهارات داناییفر را پس گرفت و ادعا کرد سخنان سفیر ایران در رسانههای عراقی تحریف شده است. خبرگزاری پاسداران نوشت: «حسن داناییفر سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، حمله اخیر یک گروه ناشناس به کمپ موقت لیبرتی را… . مظلومنمایی این گروهک برای بازگشت به اردوگاه اشرف خواند و اظهارداشت: حملهیی که اخیراً در کمپ لیبرتی صورت گرفت، مشکوک است و ما معتقدیم عوامل داخلی خود گروهک نفاق در سازماندهی این حمله بهمنظور مظلومنمایی در مقابل سازمانهای حقوقبشر، نقش داشتهاند».
17- وزارتخارجه ملایان روز سهشنبه 24بهمن در تهران اعلام کرد «حمله اخیر به کمپ لیبرتی در عراق» مسألهای است که «در داخل خاک عراق رخ داده و هیچ ارتباطی به جمهوری اسلامی ندارد… این اقدامات و مظلومنماییها برای به تأخیر انداختن اجرای توافق» با سازمان ملل برای انتقال مجاهدین به خارج از عراق است و مجاهدین تلاش میکنند این توافق حاصل نشود.
18- وزارت خارجه عراق نیز زیر ضرب محکومیتهای گسترده بینالمللی، در حالیکه فراخوانهای جهانی برای بازگشت مجاهدان از لیبرتی به اشرف بالاتر میگیرد، روز دوشنبه 23بهمن در یک اطلاعیه مملو از دروغ اعلام کرد: «کمپ موقت الحریه مربوطه به اعضاء ”مجاهدین خلق“ از سوی یک طرف ناشناس در معرض یک اقدام تروریستی قرار گرفت و شنبه شب 9فوریه 2013 این کمپ با 25گلوله خمپاره مورد هدف قرار گرفت». این در حالیست که وزارتخارجه عراق بهخوبی میداند آمران جنایت، در فاصله چند صد متری این وزارتخانه در سفارت رژیم و در نخستوزیری عراق نشستهاند. وزارت خارجه عراق در حالی از 25گلوله خمپاره صحبت میکند که کارشناسان نظامی عراقی بعد از مشاهده محل، تصریح کردند حمله بهوسیله موشکهای 107میلیمتری صورت گرفته و آنها 38محل اصابت موشک را در داخل کمپ لیبرتی مشاهده و شناسایی کردند.
19- وزارتخارجه عراق افزوده است: «مقامات مسئول دولتی برای شناسایی جنایتکارانی که این عمل تروریستی و جنایتکارانه را طراحی و اجرا کردند و برای ارجاع آنها به دادگاه و مجازات عادلانه، انجام تحقیقات فوری را آغاز کردند». وعده تحقیق و محاکمه از جانب حکومت عراق، در مورد جنایتی که خود بیشترین نقش را در آن داشته است، هیچ کودکی را نمیفریبد. تحقیقات درباره جنایتهای 6 و 7مرداد 1388 و 19فروردین 1390 نیز به بوته فراموشی سپرده شده است.
20- با این همه اگر دولت عراق راست میگوید و در این جنایت دست نداشته است:
اولا- به محاصره 4سال و نیمه مجاهدان اشرفی پایان دهد و به هیأتهای تحقیق بینالمللی و ناظران و خبرنگاران و وکلا اجازه ورود به لیبرتی را بدهد تا از نزدیک آثار جنایت را مشاهده کنند.
ثانیا- با بازگرداندن ساکنان لیبرتی به اشرف، امنیت ساکنان را در مقابل تکرار حملات مشابه در آینده تأمین کند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
13فوریه2013 (25بهمن 1391)
1- تصمیم به حمله در اوایل بهمن ماه در جلسه شورای عالی امنیت رژیم ملایان به دستور شخص خامنهای اتخاذ گردید. اجرای عملیات و هماهنگی با دولت عراق، بهعهده نیروی تروریستی قدس و سفارت رژیم در بغداد گذاشته شد.
2- حاج یوسف (پاسدار سرتیپ عبدالرضا شهلایی) سرکرده گروههای «جهادی» و «کتائب حزبالله در عراق» در جلساتی با ابومصطفی شیبانی، ابوآلا و ابو مهدی مهندس تروریستهای شناخته شده رژیم آخوندی در عراق، حمله را طراحی کرد.
3- پاسدار شهلایی بیش از دو دهه از سرکردگان نیروی تروریستی قدس بوده است. او آدمکشان و تروریستهای صادراتی به عراق را در پادگان حزبالله در جلیل آباد ورامین آموزش میدهد. وزارت خزانهداری آمریکا در اطلاعیه 11اکتبر 2011 اعلام کرد ”شهلایی یکی از مقامات نیروی قدس سپاه پاسداران است که هماهنگی طرح سوءقصد به جان عادل الجبیر، سفیر عربستان در ایالات متحده، در حین اقامت وی در ایالات متحده، و نیز انجام حملاتی را بر علیه منافع کشورهای دیگر در داخل ایالات متحده و در کشوری دیگر برعهده داشت“.
4- هماهنگی حمله موشکی به لیبرتی با حکومت عراق و ارگانهای امنیتی و نظامی ذیربط، از جمله دفتر نظامی نخستوزیر و وزارت کشور، توسط پاسدار داناییفر سفیر رژیم آخوندی در بغداد و یکی از سرکردگان نیروی قدس و مأموران این نیرو در سفارت انجام شد.
5- طبق طرح عملیاتی، کلیه امور پشتیبانی از جمله انتقال مهمات و نقل و انتقال تیمها با استفاده از امکانات وزارت کشور و پلیس عراق صورت گرفت. مشخصات داخلی کمپ لیبرتی و مختصات جغرافیایی نقاط تجمع ساکنان، از سوی دفتر نخستوزیری در اختیار پاسدار شهلایی قرار گرفت تا شلیکها حتیالمقدور دقیق انجام گیرد.
6- برخلاف عملیات تروریستی که پشتیبانی دولتی ندارد، هیچ سلاح و یا موشک دستساز در این عملیات بهکار گرفته نشده و همه موشکها فابریک بوده و با لانچرها و سکوهای فابریک پرتاب شده است که حمل و نقل آنها امکانات زیادی میطلبد. به همین دلیل و مخصوصاً بهخاطر در اختیار داشتن مختصات دقیق جغرافیایی لیبرتی، داخل کمپ برخلاف عملیات تروریستی معمول که خطای شلیک در آنها زیاد است، همه موشکها به داخل محوطه کوچک لیبرتی اصابت کرد.
7- گروه عمل کننده از جوخههای آدمکشی و ترور «کتائب حزبالله» و مأموران فنی سپاه قدس تشکیل شده بود و با نفرات پشتیبان جمعاً 40نفر بودند. این جوخههای ترور و آدمکشی را رژیم آخوندی به وجود آورده و در هماهنگی با نخستوزیری عراق سوژههای مورد نظر رژیم ایران در عراق را هدف قرار میدهند.
8- پاسدار شهلایی در گزارشی که پس از این حمله جنایتکارانه به تهران ارسال کرد نوشت، موشکها با استفاده از آمبولانسهای دولتی و با اسکورت دو خودروی پلیس فرودگاه به منطقه شلیک منتقل و در چادرهایی که از شب قبل در محل نصب شده بود پنهان شد.
طبق این گزارش یکی از مشکلات جدی این بود که مردم و آن دسته از نیروهای عراقی که در جریان طرح قرار نداشتند متوجه موضوع بشوند و اجرای عملیات ناممکن و یا با اخلال مواجه شود.
9- مسیر حرکت خودروها و منطقه شلیک کاملاً در زیر دوربینهای مراقبتی فرودگاه بغداد قرار داشت. این دوربینها تا چند کیلومتر اطراف فرودگاه را پوشش میدهند و هر تحرکی را زیر کنترل دارند. دوربینهای فرودگاه جزئیات نقل و انتقالهای موشکها و گروه عملیاتی و خودروهای پلیس و خودروهای حامل موشکها را تماماً ضبط کردند و فیلم آن در دفتر نخستوزیری عراق موجود است.
10- طبق طرح اولیه، قرار بر این بود که عملیات در دو مرحله، توسط دو گروه و از دو نقطه جمعاً با 100موشک 107میلیمتری انجام شود. گروه اول همان گروهی است که 40موشک شلیک کرد و سپس بدون مشکل محل را ترک کرد.
11- گروه دوم، میباید ساعتی پس از حمله اول شلیک 60موشک دیگر را انجام دهد تا در زمانیکه ساکنان لیبرتی بعد از موشک باران اول مشغول نقل و انتقال شهیدان و مجروحان هستند، تلفات هر چه بیشتری از آنها بگیرد.
اما شماری از افراد گروه دوم در حین جابهجایی، توسط سربازان و افسران عراقی که در جریان این جنایت تروریستی نبودند دستگیر شدند و اجرای مرحله دوم حمله غیرممکن گردید. 60موشک بهجا مانده از این گروه متعاقباً توسط نیروهای عراقی رؤیت و جمعآوری گردید. دستگیر شدگان همان روز با مداخله شتابان نخستوزیری عراق آزاد شدند.
12- رژیم آخوندی و دولت عراق برای رد گم کردن و از آنجائیکه همه میدانند «کتائب حزبالله» یک گروه تروریستی ساخته و پرداخته رژیم آخوندی است که در هماهنگی با دفتر مالکی عمل میکند به یک صحنهسازی جدید دست زدند و با علم کردن یک گروه خود ساخته جدید تحت عنوان «جیش المختار» تلاش کردند دستهای خونین خود را از این جنایت بشویند و تمیز جلوه دهند. سرکرده موجودیت تروریستی جدید، آخوند واثق البطاط، روز 9فوریه مسئولیت حمله به لیبرتی را بهعهده گرفت. اما «جیش المختار» اسم دیگری برای همان «کتائب حزبالله» است که توطئههای کثیف و خونین خامنهای و مالکی را در عراق پیش میبرد.
13- جالب اینکه جیش المختار تنها 5روز قبل از حمله موشکی به لیبرتی در روز 16بهمن اعلان موجودیت و اعلام کرد: ”ارتش مختار پشتیبان حکومت مرکزی در جنگ با فساد و مفسدین و رویارویی با سازمانهای تروریستی مانند القاعده و ارتش آزاد است“ (خبرگزاریها و رسانههای عراقی).
متعاقباً اعلان این موجودیت از سوی رسانههای آخوندی بهویژه سپاه پاسداران و سایت سرکرده سابق سپاه پاسداران مورد استقبال قرار گرفت.
به گزارش تلویزیون عراقی الرافدین چند ساعت پس از این اعلان موجودیت، گروهی از تروریستهای مالکی تحت نام ارتش مختار در باشگاه صناعه در بغداد یک رژه نظامی برگزار کردند که نیروهای ارتش و پلیس امنیت آن را تأمین میکردند.
14- بهنوشته رسانههای معتبر عربی مانند الحیات و الشرقالأوسط و ایلاف، اسم مختار برای این موجودیت تروریستی اشاره سمبلیک به شخص مالکی است. الشرقالأوسط 11فوریه در این باره نوشت ”ارتش مختار به هدف حمایت دولت عراق برای کنترل امنیتی ایجاد شده است“. این روزنامه میافزاید در شعارهایی که اخیراً برای حمایت از مالکی در بغداد توسط گروههای وابسته به او داده میشود مالکی را ”مختار زمان“ توصیف میکنند. این گروه رهبران مخالف در عراق، مانند العراقیه و سازمان دهندگان تظاهرات ضد مالکی را به تصفیه فیزیکی تهدید کرده است.
15- مالکی در یک اقدام فریبکارانه و مسخره دستور دستگیری آخوند بطاط را صادر کرد اما بنا به گزارش رسانههای عربی از جمله الشرقالأوسط (11فوریه) و تلویزیون رافدین عراق (10فوریه) واثق البطاط به همراه 6تن از محافظانش از عراق خارج شده و به سوریه رفتهاند و ارگانهای امنیتی عراق هم در مرز کاملاً در جریان این تردد بودند و هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نکردند
16- با توجه به همین واقعیتهاست که رژیم آخوندی و حکومت عراق در وحشت از محکومیتهای بینالمللی علیه حمله جنایتکارانه به لیبرتی که هر روز بالاتر میگیرد، به فاصله گرفتن از این جنایت و تکذیب نقش و دخالت خود میپردازند. کار به آنجا رسید که حتی پاسدار داناییفر سفیر ملایان در عراق در روز 23بهمن در جریان افتتاح «یک مدرسه ایرانی» در کربلا به خبرگزاری کل العراق گفت: «ما حمله به کمپ لیبرتی را محکوم میکنیم و این تلاشی است برای دامن زدن به بحران و ایجاد یک موج تبلیغاتی که هدف از آن متهم کردن ایران در این حادثه است».
اما روز بعد خبرگزاری سپاه پاسداران، اظهارات داناییفر را پس گرفت و ادعا کرد سخنان سفیر ایران در رسانههای عراقی تحریف شده است. خبرگزاری پاسداران نوشت: «حسن داناییفر سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، حمله اخیر یک گروه ناشناس به کمپ موقت لیبرتی را… . مظلومنمایی این گروهک برای بازگشت به اردوگاه اشرف خواند و اظهارداشت: حملهیی که اخیراً در کمپ لیبرتی صورت گرفت، مشکوک است و ما معتقدیم عوامل داخلی خود گروهک نفاق در سازماندهی این حمله بهمنظور مظلومنمایی در مقابل سازمانهای حقوقبشر، نقش داشتهاند».
17- وزارتخارجه ملایان روز سهشنبه 24بهمن در تهران اعلام کرد «حمله اخیر به کمپ لیبرتی در عراق» مسألهای است که «در داخل خاک عراق رخ داده و هیچ ارتباطی به جمهوری اسلامی ندارد… این اقدامات و مظلومنماییها برای به تأخیر انداختن اجرای توافق» با سازمان ملل برای انتقال مجاهدین به خارج از عراق است و مجاهدین تلاش میکنند این توافق حاصل نشود.
18- وزارت خارجه عراق نیز زیر ضرب محکومیتهای گسترده بینالمللی، در حالیکه فراخوانهای جهانی برای بازگشت مجاهدان از لیبرتی به اشرف بالاتر میگیرد، روز دوشنبه 23بهمن در یک اطلاعیه مملو از دروغ اعلام کرد: «کمپ موقت الحریه مربوطه به اعضاء ”مجاهدین خلق“ از سوی یک طرف ناشناس در معرض یک اقدام تروریستی قرار گرفت و شنبه شب 9فوریه 2013 این کمپ با 25گلوله خمپاره مورد هدف قرار گرفت». این در حالیست که وزارتخارجه عراق بهخوبی میداند آمران جنایت، در فاصله چند صد متری این وزارتخانه در سفارت رژیم و در نخستوزیری عراق نشستهاند. وزارت خارجه عراق در حالی از 25گلوله خمپاره صحبت میکند که کارشناسان نظامی عراقی بعد از مشاهده محل، تصریح کردند حمله بهوسیله موشکهای 107میلیمتری صورت گرفته و آنها 38محل اصابت موشک را در داخل کمپ لیبرتی مشاهده و شناسایی کردند.
19- وزارتخارجه عراق افزوده است: «مقامات مسئول دولتی برای شناسایی جنایتکارانی که این عمل تروریستی و جنایتکارانه را طراحی و اجرا کردند و برای ارجاع آنها به دادگاه و مجازات عادلانه، انجام تحقیقات فوری را آغاز کردند». وعده تحقیق و محاکمه از جانب حکومت عراق، در مورد جنایتی که خود بیشترین نقش را در آن داشته است، هیچ کودکی را نمیفریبد. تحقیقات درباره جنایتهای 6 و 7مرداد 1388 و 19فروردین 1390 نیز به بوته فراموشی سپرده شده است.
20- با این همه اگر دولت عراق راست میگوید و در این جنایت دست نداشته است:
اولا- به محاصره 4سال و نیمه مجاهدان اشرفی پایان دهد و به هیأتهای تحقیق بینالمللی و ناظران و خبرنگاران و وکلا اجازه ورود به لیبرتی را بدهد تا از نزدیک آثار جنایت را مشاهده کنند.
ثانیا- با بازگرداندن ساکنان لیبرتی به اشرف، امنیت ساکنان را در مقابل تکرار حملات مشابه در آینده تأمین کند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
13فوریه2013 (25بهمن 1391)

هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر