۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

ديدار هيأت دو حزبی کنگره آمريکا با رئيس جمهور برگزيده مقاومت در پاريس

ديدار هيأت دو حزبی کنگره آمريکا با رئيس جمهور برگزيده مقاومت در پاريس
ديدار هيأت دو حزبی کنگره آمريکا
با رئيس جمهور برگزيده مقاومت در پاريس


روهرا باکر رئيس زيرکميته اروپا در کنگره آمريکا:
اگر حملات ديگری رخ دهد
مالکی آتش را حس خواهد کرد
ما در کنگره قطعنامه ارائه می کنيم
و مالکی و حکومتش را حامی تروريسم اعلام می کنيم


بعدازظهر يکشنبه 29بهمن يک هيأت دو حزبی از کنگره آمريکا به رياست دينا روهرا باکر رئيس زيرکميته اروپا آسيای مرکزی و خطرات در حال بروز، در پاريس با خانم مريم رجوی رئيس جمهور برگزيده مقاومت، ديدار و گفتگو کرد.
هيأت کنگره آمريکا که در يک ديدار رسمی از فرانسه به سر می برد، نمايندگان کنگره قاضی تدپو رئيس زيرکميته تروريسم، منع تکثير سلاحهای هسته يی و تجارت، برايان هيگينز عضو کميته خارجی و رئيس فراکسيون حزب دموکرات در زيرکميته ضدتروريسم و اطلاعات کميته امنيت داخلی و پل کوک عضو کميته خارجی را شامل می شد.
هيأت کنگره تسليتهای خود را به خاطر شهادت 7تن از مجاهدان ليبرتی ابراز داشت و تأکيد کرد، کنگره آمريکا همه تلاشهای خود را برای تأمين حفاظت مجاهدان ليبرتی به عمل خواهد آورد و بازگشت فوری آنان به اشرف اولين قدم برای تأمين نسبی حفاظت آنها است، و انتقال به خارج از عراق، از اشرف می تواند صورت بگيرد. آنها همچنين بر ضرورت تأييد پناهندگی سياسی همه مجاهدان ليبرتی و اشرف از سوی کميساريای عالی پناهندگان تأکيد کردند. نمايندگان کنگره ضمن محکوم کردن سياستهای مخرب مارتين کوبلر و فريبکاريها و دروغهای او برای وادار کردن مجاهدان اشرف به رفتن به زندان ليبرتی، وی را نماينده رژيم ايران و دولت عراق توصيف کردند و خواستار تعويض کوبلر و تعيين يک نماينده بی طرف از سوی دبيرکل شدند.
در اين ديدار خانم رجوی ضمن تشريح وضعيت ليبرتی و شهدا و مجروحان حمله جنايتکارانه بيست و يکم بهمن و تهديدات مبرمی که متوجه مجاهدان ليبرتی است آخرين بحرانهای رژيم آخوندی، وضعيت وخيم اقتصادی، بحران مرگبار در رأس حاکميت آخوندی، دخالتهای رژيم در سوريه و تشديد تلاشهای رژيم ايران برای دستيابی به بمب اتمی را با نمايندگان کنگره در ميان گذاشت.
آقای روهرا باکر ضمن ستايش از پايداری مجاهدان اشرف و ليبرتی گفت: اين موضوع البته يک موضوع انساندوستانه و بسيار مهم است، اما در ورای ابعاد انسان دوستانه يک موضوع عميقاً سياسی است و نشان دهنده پايداری مردم ايران و جنبش مقاومت در مقابل ملايان حاکم بر ايران است. آنها شجاعانه با رژيمی می جنگند که دشمن همه بشريت است و رهبری شما در جنگ با اين رژيم وحشتناک ستودنی است. وی تأکيد کرد مالکی ديکتاتور نوخاسته در عراق آلت دست رژيم تهران است و متأسفانه آمريکا او را روی کار آورده است و ما بايد قوياً به او تفهيم کنيم که اين رفتار با مجاهدان ليبرتی و اشرف قابل قبول نيست. اگر رژيم ايران فرصت يابد که مجاهدين ليبرتی را کشتار کند به ياغيگری خود در ساير بخشهای جهان شدت خواهد بخشيد. اگر چنين کشتاری روی دهد ديگر کسی به آمريکا هم اعتماد نخواهد کرد زيرا آمريکا به اين افراد قول داده بود که حفاظت اينها را تأمين کند. وی تأکيد کرد دولت آمريکا در دهه های گذشته اشتباهات زيادی درباره ايران کرده است، آمريکا اگر در دنباله روی از انگلستان آن سياست غلط را درباره دکتر مصدق نخست وزير ملی ايران که به درستی خواهان ملی کردن صنعت نفت ايران بود در پيش نمی گرفت و دولت او ادامه می يافت، امروز ايران يک کشور دموکراتيک درخشان بود و جهان با مشکلات امروزی مواجه نبود. ما اين اشتباه را در جريان جنگ با عراق و متعاقباً در رفتار با مجاهدان اشرف ادامه داديم، اين سياست بايد تغيير کند.

قاضی تدپو تأکيد کرد، مجاهدان اشرف و ليبرتی نوک پيکان آزادی نه برای ايران، بلکه برای همه جهان هستند، حفاظت از آنها وظيفه ما است به خصوص که ما به عنوان ايالات متحده آمريکا نسبت به حفاظت آنها متعهد شده بوديم. وی ضمن انتقاد به سياست مذاکره و مماشات با ديکتاتوری ايران گفت من يک قاضی هستم و از جنايتکاران همواره نفرت دارند، اين نفرت بيش از همه شامل خامنه ای و احمدی نژاد است، آنها می خواهند چراغ آزادی را خاموش کنند و ما نبايد اجازه بدهيم. وی تأکيد کرد من به عنوان رئيس زيرکميته تروريسم معتقدم دولت عراق به خاطر حمله به ليبرتی بايد به عنوان دولتهای حامی تروريسم مانند رژيم ايران ثبت شود و من اين موضوع را در کنگره دنبال می کنم.
قاضی تدپو گفت، در حالی که رژيم در درون خود با بحرانهای بزرگ مواجه است و ضعيف تر از هميشه است، ما بايد با سياستی قاطع و حمايت از جنبش اپوزيسيون به رهبری خانم رجوی نگذاريم که اين رژيم اين وضعيت بحرانی را از سر بگذارند.

آقای برايان هيگنز ضمن محکوم کردن نقض حقوق بشر در ايران و ابراز همبستگی با زندانيان مجاهد گفت: برای من مايه افتخار است که برای دموکراسی و آزادی در ايران در کنار شما باشم، ما بايد با متحدان ما کار کنيم و به مردم ايران که ملتی با فرهنگ و پيشرفته هستند کمک کنيم تا به آزادی دست يابند. وی تأکيد کرد اولويت اين است که ما اجازه ندهيم جنايتی مانند کشتار مجاهدان ليبرتی تکرار شود.

آقای پل کوک ضمن محکوم کردن سياستهای مداخله جويانه حکومت آخوندی در منطقه به ويژه در سوريه، گفت: نبايد اجازه داد که رژيم ايران هر کاری می خواهد در سوريه انجام دهد.
نمايندگان کنگره آمريکا تأکيد کردند هر چند از قبل نيز روشن بود که رژيم ايران اهل گفتگو نيست اما حال که خامنه ای آخرين پيشنهاد دولت آمريکا برای گفتگوهای هسته يی را هم رد کرده است، دولت آمريکا بايد سياست خود در قبال ايران را مجدداً بررسی کند، دولت آمريکا بايد به جای گفتگوهای بی حاصل با حاکمان ايران که تنها به نزديک شدن اين رژيم به بمب، تداوم سرکوب اعتراضات در ايران و حمايت رژيم از سوی تروريست ها در منطقه کمک کرده است، اپوزيسيون مشروع اين رژيم يعنی سازمان مجاهدين خلق ايران و شورای ملی مقاومت را مخاطب قرار دهد، ما نبايد بار ديگر مانند مقطع مردم ايران در سال 88 که ميليونها ايرانی به خيابانها ريختند و خواستار تغيير رژيم و برقرارى دموکراسی در ايران شدند سکوت کنيم، دولت آمريکا بايد با حمايت فعال از اپوزيسيون دموکراتيک هم چون شورای ملی مقاومت ايران و رئيس جمهور منتخب آن، خانم مريم رجوی به مردم ايران اين پيام را بدهد که در کنار آنها ايستاده و خواهان تغيير در ايران است.
نمايندگان کنگره آقای روهرا باکر و قاضی تدپو نشانهای کنگره را تقديم خانم رجوی کردند.

کنفرانس نمايندگان کنگره آمريکا و شهردار منطقه يک پاريس با حضور رئيس جمهور برگزيده مقاومت

فراخوان به بازگشت مجاهدين به اشرف و به رسميت شناختن مقاومت ايران

ژان فرانسوا لوگاره، شهردار منطقه يک پاريس
به حضور هيأت بلندپايه کميسيون روابط خارجی کنگره آمريکا در منطقه يک پاريس خيرمقدم می گويم، با توجه به اين که خيلی چهره ها در اين جا آشنا هستند، شما می دانيد که اين از جانب من يک پيام وفاداری، صداقت و همبستگی را در بردارد. به پرزيدنت روهرا باکر، به پرزيدنت تدپو، به کنگرسمن برايان هيگينز و به کنگرسمن پول کوک خيرمقدم می گويم.
همچنين به خانم رئيس جمهور مريم رجوی خوش آمد می گويم، و من اين افتخار را داشتم که ايشان را در شهرداری منطقه يک پاريس مورد استقبال قرار دهم، و در آنجا بود که حمايت چندين هزار تن از شهرداران فرانسه را اعلام کرديم، آنها از آرمان مقاومت ايران برای آزادی، دموکراسی و برای دفاع از مجاهدين خلق ايران که امروز در کمپ ليبرتی تهديد می شوند حمايت کرده بودند، خانم رئيس جمهور خوش آمديد.
خيلی خوشحالم که شاهد تلاش هيأت آمريکايی در جهت پيشرفت گفتگو با رئيس جمهور برگزيده شورای ملی مقاومت ايران و برای حفاظت از ساکنان ليبرتی هستم، اقدام شما برای صلح و ثبات اين منطقه از جهان حياتی است. شما خانم رئيس جمهور می دانيد که من چندين سال است مبارزه شما و مقاومت ايران را دنبال می کنم و با آن همبستگی دارم، من نيز مانند شما يقين دارم که بهترين راه حل برای حفاظت از مخالفان ايرانی در عراق بازگشت آنها به کمپ اشرف است. من می دانم که شما به طور روزمره با درايت و انسانيت برای ارزشهای انسانی، برای حقوق بشر برای اسلام بردبار مبارزه می کنيد، اين پيامی نيست که غربيها را بی تفاوت باقی بگذارد، از اين رو حضور اين هيأت آمريکايی در جهت کمک به تحقق اهداف شما مهم است، و شما خانم رئيس جمهور می دانيد که برای تمام جهان، جهان آزاد، شما سمبل گفتگو، درايت، تفاهم و صلح هستيد، به اين ترتيب من می خواستم ارج بگذارم و برای هيأت شما موفقيت بسيار آرزو کنم.

دينا روهرا باکر رئيس زيرکميته اروپا در کنگره آمريکا
من بسيار متشکرم که شهردار در اين جا بود تا به ما خوش آمد بگويد و به اين جلسه اعتبار بخشيد. من به شهردار يادآوری کردم که در مجلس نمايندگان تنها دو نقاشی بزرگ روی ديوار وجود دارد، دو نفر که در اين نقاشی ها به تصوير کشيده شده اند در کنگره آمريکا هستند، يکی از آنها البته جرج واشينگتن پدر کشورمان و رهبر انقلاب آمريکا است، نقاشی دوم از چهره لافايت است که به کشور ما آمد تا به ما در مبارزه مان برای آزادی کمک کند، و من بسيار خشنودم که امروز اين جا هستم تا با الهام از روح لافايت به مبارزه شما برای آزادی کمک کنم. تمام آنچه که امشب به شما می گويم اين است که به خانم رجوی می گويم نبرد شما نبرد ما است، ما با شما هستيم.
ما يک جهان صلح آميزتر ايجاد خواهيم کرد و يک شانس برای مردم شريف جهان که چيزی بيش از آزادی و رفتار با عزت با يکديگر و احترام به حقوق ديگران نمی خواهند، ما بر ملاهای ايران و ديکتاتورهايی که از مذهب به عنوان يک بهانه برای کشتار و سرکوب مردمشان استفاده می کنند، فايق خواهيم آمد، و نبرد شما، نبرد مجاهدين، از اهميت خاصی برخوردار است، زيرا اگر ديکتاتوری ملاها در ايران بتواند با کشتار و سرکوب و ايجاد وحشت شما را به اطاعت و تسليم وادار کند، اين کار باعث تشجيع اين ديکتاتورها و باندهای جنايتکار در تهران می شود تا با شدت بيشتری با مردم خود رفتار کنند و باعث ايجاد ويرانی بيشتر در بقيه جهان شوند و ما بايد در اين نبرد با هم در کنار تمامی مردم ايران از جمله مجاهدين باشيم زيرا نبرد آنها نبرد ماست. يکی از سمبلهای اين نبرد اين بود که ما خود را در شرايطی وحشتناکی يافتيم که در آن 3000نفر پناهنده بی دفاع در معرض تهديد در عراق قرار داده شدند، و اين يک مبارزه بود و من می خواهم از قاضی پو تشکر کنم که بخش مهمی از اين مبارزه بود، تا مطمئن شويم که مجاهدين از ليست خارج شوند، و اجازه دهيد اضافه کنم زيرا برايان [هيگينز] امشب با ما در اين جا است تا نشان دهد که اين يک تلاش دو حزبی بود. بعد از تلاشهای باور نکردنی، ما نهايتاً مجاهدين خلق را از ليست خارج کرديم، و اين بخشی از دلايل انتقال ساکنان اشرف در انتقال امن به منطقه يی بود که بعداً قادر باشند به مکانی امن و پناهگاههايی در کشورهای ديگر بروند، متأسفانه افرادی پست، قولی را که به ما داده بودند دوباره شکستند، برای ما سخت تر بود که سخت تر تلاش کرده و فکر می کرديم که اين کار را می کنيم تا آن 3000نفر در امنيت باشند و سپس چند روز پيش موشکها به ليبرتی اصابت کرد، چه کسی مسئول آن کشته ها است؟ هفت نفر کشته و تعداد بيشتری مجروح شدند، و اکنون با درد شديد جراحت زندگی می کنند، چه کسی مسئول آن است؟ بله به وضوح رژيم ملاها که بر روی آن فشار آورد و من به شما می گويم که نخست وزير مالکی مسئول هر حمله و کشته شدن اين افراد در کمپ ليبرتی است، اگر حمله های بيشتری انجام گيرد ما او را مسئول خواهيم دانست و قطعنامه يی را به اجرا می گذاريم و در آن مالکی و دولت او را به عنوان حامی تروريسم دولتی شناسايی و اعلام کرده و به عنوان يک رژيم تروريستی با آن برخورد خواهيم کرد.
اجازه دهيد امشب با شما تجديدعهد کنيم تا با شما کار کنيم، و حداقل جان آن 3000نفر در کمپ ليبرتی که اکنون بسيار آسيب پذير هستند را نجات دهيم، و اجازه دهيد تجديدعهد کنيم زيرا آن جانها سمبليک هستند، آنها سمبل مردم ايران هستند که در مقابل يک رژيم تبهکار که درباره کشتن آنها و قتل مردم بی سلاح ترديد نمی کند، ساکنان کمپ ليبرتی سمبل هموطنان ايرانی هستند و مردم ايران سمبل مردم تحت ستم در تمام کشورهای جهان هستند، اين به ما بستگی دارد که همبستگی خود را اعلام کنيم. ما اکنون بايد همبستگی خود با مردم جهان که عليه ظلم و ستم، افراط گرايی اسلامی مبارزه می کنند را اعلام کنيم و بشريتی که حکومتی ستمگر سرکوب می کند و ما اين را چطور نشان می دهيم؟ ما اين را از طريق:
يکم. حفاظت از ساکنان کمپ ليبرتی و دوم همکاری با شما خانم رجوی تا اطمينان حاصل کنيم مردم ايران يک جايگزين داشته باشند و سوم اين که همه ما در اين روزها در کنار هم بايستيم و سرفراز بايستيم، و در آينده بتوانيم بگوئيم که ما آن نيروهايی را شکست داديم که از اسلام به عنوان يک وسيله سرکوب نه به عنوان يک مذهب صادق که بايد به آن و ساير مذاهب جهان احترام گذاشت، استفاده می کنند، در نتيجه امشب ما با شما هستيم. متشکرم و خدا شما را حفظ کند.

قاضی تدپو، رئيس زيرکميته تروريسم در کنگره آمريکا
بسيار متشکرم، خانم رئيس جمهور، من سلامهايی از تگزاس برای شما آورده ام، من همچنين نظر خودم در مورد وضعيتی که به خاطر آن در اين جا هستيم را به شما می گويم، اين برای شما، برای ايرانيان در سراسر جهان و به خصوص ايرانيان در داخل ايران و کمپ ليبرتی مهم است، که اجازه ندهيم نور آزادی توسط هيچ کس خاموش شود، برای ما لازم است که بلافاصله مسئولان حمله به افراد بی گناه در کمپ ليبرتی را پيدا و به جهان معرفی کنيم، و اين اولين هدف ما است، اکنون که جهان می فهمد کمپ ليبرتی يک مکان امن نيست، لازم است که ما ساکنان کمپ ليبرتی را از آنجا خارج کنيم و به کمپ اشرف که می توانند در آنجا در امنيت به سر برند بازگردانيم و به تلاشهايمان ادامه دهيم، لغو ليست گذاری اولين قدم و قدم مهمی بود، اما تنها قدم در اين مبارزه نبود و من اين را به دختران دموکراسی و پسران آزادی در ايران، کمپ ليبرتی و ساير نقاط جهان می گويم، بسياری از ما در کنار شما می ايستيم تا مطمئن شويم که مبارزه برای آزادی تنها مبارزه شما نيست، بلکه مبارزه تمام کسانی است که باور دارند مردم بايد آزاد باشند و آزادی داشته باشند. متشکرم

برايان هيگينز، عضو کميته خارجی کنگره آمريکا
دينا روهرا باکر و قاضی پو، خانم رئيس جمهور، باعث افتخار ما است که اين جا باشيم، انتخابات در ايران در ماه ژوئن برگزار می شود و رژيم تهران در چهار سال گذشته ضعيف شده است، سؤال اين است که استراتژی کسانی که برای آزادی می جنگند چيست؟ و وظايف ما به عنوان ملت آمريکا چيست؟ ملتی که عليه قدت استعماری سالها قبل جنگيد تا حقوقی را که امروز از آن بهره می بريم تأمين شود، ما هميشه در آرمانهای مردم آمريکا باور داشتيم که اين مسئوليت ما است که به ملتهای ديگر کمک کنيم تا به آزادی به دست يابند، ما به يک کشور زيبا مانند ايران نگاه می کنيم که دارای 80ميليون نفر جمعيت است، 70درصد آنها زير 25سال هستند و ما يک وظيفه داريم و اين کاری است که ما از طريق اين هيأت انجام می دهيم تا اطمينان حاصل کنيم هر کاری که می شود انجام داد، انجام دهيم تا آزادی را بنا به شرايط خودتان تعريف کنيم تا اين که آيندگان شما بتوانند کليه حقوق و آزاديها را در کشور متمدن و بزرگ ايران تحقق بخشند. متشکرم

پل کوک، عضو کنگره آمريکا
من خيلی خلاصه و کوتاه صحبت می کنم، من به اين جا آمدم زيرا خانم رئيس جمهور شما به ما بينش بيشتری در مورد مبارزه تان داديد و برای من اين افراد در اين جا در مورد تأثير گذاشتن صحبت می کنند و حرف من اين است که متشکرم، متشکرم، متشکرم، نه اين چيزی است که ما بايد بارها و بارها به شما بگوئيم، شما کسانی هستيد که شهامت داريد، شما کسانی هستيد که پيشتاز هستيد، شما افرادی هستيد که کشور و مردمتان برايتان اهميت دارد، در نتيجه می خواهم از طرف هيأت به شما بگويم: متشکرم، متشکرم، متشکرم

سخنرانی رئيس جمهور برگزيده مقاومت:
آقای رئيس روهرا باکر،
آقای رئيس تدپو،
نماينده کنگره آقای هيگينز،
نماينده کنگره آقای کوک،
خانمها و آقايان،
يکبار ديگر به شما خوش آمد می گويم.
من گفتگوهايمان را بسيار سازنده يافتم. مطمئنم اين ديدار روابط ميان مردم و مقاومت ايران با کنگره آمريکا را تقويت خواهد کرد.
استمرار حمايت شما از تلاشهای مردم ايران و مقاومت ايران برای استقرار آزادی و دموکراسی در ايران مايه دلگرمی فراوان است و جای تشکر دارد.
حضور شما در اين جا به خصوص در روزهای پس از کشتار اعضای مقاومت در ليبرتی، يک پيام قوی به قاتلان يعنی فاشيسم دينی حاکم بر ايران و متحدانش در عراق است.
يعنی در اين نبرد خونين و نابرابر، منتخبان مردم آمريکا قوياً در کنار مردم ايران ايستاده اند. برای مردم و مقاومت ايران باعث خوشوقتی است که از حمايت کنگره آمريکا در تمام سالهای حاکميت استبداد مذهبی برخوردار بوده اند.
چندين سال فعاليت در مجلس نمايندگان در حمايت از اشرف و عليه ليست گذاری نامشروع مجاهدين خلق، الگوی تحسين برانگيزی برای قانونگذاران سراسر جهان در دفاع از آزادی و دموکراسی است.
همان طور که کمی پيشتر امروز در خلال بحثهايمان به شما گفتم، امروز ملاها در موقعيت سرنگونی قرار گرفته اند.
جامعه ايران نيز به رغم سرکوبهای وحشيانه، آمادگی بالايی برای قيام دارد. ملاها برای سرکوب نارضايتی فزاينده به هر شيوه ای متوسل شدند. اعدامهای علنی و مجازاتهای غيرانسانی رو به به افزايش است تا مردم را مرعوب کند.
در ماههای اخير حداقل دو مبارز سياسی زير شکنجه به شهادت رسيدند.
به رغم اين سرکوبها ما شاهد افزايش حمايت از مقاومت هستيم. اين نشانه آن است که برای سرنگونی رژيم نياز به يک جنبش سازمان يافته است. اين کاری است که مقاومت ايران به آن مشغول است.
مجاهدان اشرف و ليبرتی سازمان يافته تر ين بخش مقاومت هستند. آنها منبع انگيزش برای جوانان و زنان هستند آنها هسته اصلی مقاومتی هستند که ادامه آن در داخل ايران است.
از اين رو ملاها از هيچ کاری برای از بين بردن آن فروگذار نمی کنند. ما اين واقعيت را به خصوص در خلال سال 2012 بارها به دولت آمريکا و ملل متحد توضيح داديم. گفتيم که جابه جايی اجباری به ليبرتی امنيت و حفاظت را از مجاهدين سلب می کند. اما آنها توجه نکردند. تا اين که در کشتار جنايتکارانه 9فوريه همه اين حقايق اثبات شد.
اين نتيجه اين کشتار است که 7نفر کشته شدند و من متأسفانه اين جا عکسهای 6 مجروح را دارم.
حالا مشکل اين جاست که از سرگيری فاجعه و کشتار عليه مجاهدان ليبرتی هر روز و هر ساعت امکانپذير است.
راه حل واقعی اين است که قبل از حمله مجدد، اعضای مقاومت سريعاً به اشرف باز گردانده شوند. بر اين اساس که:
1. جامعه بين المللی و به ويژه دولت آمريکا و ملل متحد بايد شرايط بازگشت فوری اعضای مقاومت به اشرف را فراهم کنند تا پروسه اعزام آنها به کشورهای ثالث از اشرف دنبال شود.
2. کميسر عالی پناهندگان ملل متحد بايد پناهندگی جمعی اعضای مقاومت را اعلام کند.
3. دبيرکل ملل متحد، بايد يک نماينده بی طرف برای اين موضوع تعيين کند. و هيأتی را مأمور تحقيق درباره کشتار مجاهدان ليبرتی کند.
4. به خصوص زمان آن فرا رسيده که دولتهای اروپايی و آمريکا در کنار مردم ايران درخواستشان برای تغيير ژريم و برقراری آزادی و دموکراسی در ايران قرار بگيرد.
خيلی متشکرم.
اميدوارم يک روز شما را بعد از رژيم ملاها به تهران دعوت کنيم.
 
ویدیویی کوتاه و گویا از آنچه در این جلسه گذشت.

هیچ نظری موجود نیست: